Waarom je echt de vlogs van Casey Neistat moet gaan kijken

Ik doe het wanneer ik wakker word. Voor het slapengaan. Op het toilet (kom op, iedereen doet dit, toch?) en terwijl ik aan het afwassen ben. Onder het leren. Bij het avondeten. Elk vrije moment van de dag pak ik mijn telefoon erbij, klik ik YouTube aan en ben ik plotseling drie kwartier verder. Hoe dat komt? Ik heb – eindelijk – de vlogs van Casey Neistat ontdekt. Op de dag dat ik dit publiceer zijn het er inmiddels 264 of 265 (ligt eraan hoe laat je dit leest) en ik ben werkelijk waar álles aan het terugkijken.

En dat is redelijk insane. Ik denk dat Casey zijn vlogs gemiddeld zo’n 7 minuten lang zijn, en 7 X 264 vlogs = 1848 minuten. Dat is 30,8 uur aan vlog-materiaal. En dat terwijl ik normaal gesproken een The Lord of The Rings marathon al te lang vind. Dat is dan ook de reden dat ik deze blogpost vandaag wilde schrijven, want iemand zijn of haar vlogs allemaal terugkijken doe ik niet zomaar. Sterker nog, ik geloof dat ik het voor Casey zelfs nog nooit gedaan heb. Waarom het bij Casey Neistat dan wel het geval is? Hier is waarom.

CaplinNeistat-1

HET SPEELT ZICH AF IN NEW YORK CITY

Ik ben zelf 2,5 jaar geleden naar New York geweest, en sindsdien ben ik verliefd op deze stad. En dan niet per sé het geromantiseerde beeld in romcom’s, maar het échte New York. De vele verschillende mensen op straat, de sfeer die in de stad hangt met haar ‘everything is possible’ attitude en alle gave dingen die er plaatsvinden. Those New Yorkers, they just don’t give a f*ck. Niemand die raar opkijkt wanneer Casey vlogt in de supermarkt of een timelapse staat te maken midden op straat, want in New York kijken ze inmiddels nergens meer van op. Heerlijk. En het is natuurlijk ook heel tof om dagelijks gave beelden van deze stad te zien, maar daarover hieronder meer.

103d1b76fb7e4b265c320fee91a120d4

CASEY IS EEN GEWELDIGE FILMMAKER

De beelden in zijn video’s zijn serieus de mooiste beelden die ik ooit gezien heb in vlogs. Zoals ik al noemde maakt hij vaak een timelapse, waarvan je er minstens een in iedere vlog mag verwachten. Hij maakt ze iedere keer op een andere locatie en ze zijn zo gaaf! Alleen daarom zou je zo’n vlogs al moeten gaan kijken. Daarnaast is Casey ook heel creatief qua angles en heeft ‘ie volledig zijn eigen stijl ontwikkeld, waarin hij vasthoudt aan een bepaalde manier van filmen die als kijker heel fijn wegkijkt. Het is overduidelijk dat hij veel tijd in het maken van zijn video’s stopt. Oh, en die shots die hij op zijn boards maakt, racend door de straten van NYC? Pure awesomeness. 

513344749_1280x720

IEDERE VLOG HEEFT EEN BEPAALD THEMA

Waar andere vlogs soms een aaneenschakeling zijn van beelden van een bepaalde dag, doet Casey echt zijn best om voor iedere vlog een bepaald thema aan te houden. Bij hem geen ‘ik stond op, dit ontbijt ik en dit ga ik vandaag doen’ video’s, maar vaak wil hij het juist over een bepaald onderwerp hebben. Hij doet ook wel aan Q&A’s, pakketjes openen en sommige video’s zijn meer een verslag van zijn dag dan anderen, maar ook vaak genoeg houdt hij één enkel thema aan. Ik moet wel zeggen dat ik het niet altijd eens ben met zijn ideeën en opvattingen, maar toch kan ik er vaak wel inspiratie voor m’n eigen leven uit halen. Casey’s levensmotto’s? Work Hard en Do More.

Uiteraard kunnen een aantal video’s van Casey Neistat in deze blogpost natuurlijk niet ontbreken, en daarom heb ik er een aantal voor jullie zijn laatste drie video’s in deze blogpost gevoegd. Het YouTube-kanaal van Casey vind je overigens hier.

Ik realiseer me dat een heleboel van jullie Casey Neistat misschien ook al wel kennen, of in ieder geval van gehoord hebben, maar ik wilde toch nog graag een blogpost schrijven over deze vlogger/videomaker. Op mijn blog deel ik graag dingen die me bezighouden en zijn video’s nemen momenteel een groot deel van mijn leven in beslag, haha.

Daarnaast kijk ik trouwens ook nog een hele hoop VLOGMAS video’s! Ik denk dat ik deze maand een recordaantal vlogs heb gekeken.. Er komen nu gewoon een hele hoop toffe video’s online! Zo kijk ik onder andere ook nog naar Boncolor (Nederlandse vlogster Bonnie die ook aan Vlogmas doet, yay!), The Michalaks  (Brits gezin die echt de mooiste video’s ooit maken!) en SamanthaMariaVlogs omdat ik Sam en haar vriend Jason gewoon ontzettend leuke mensen vindt.

En nu ben ik heel benieuwd; kenden jullie Casey Neistat al? En kijken jullie ook naar vlogs? Zo ja, wie volg jij? Laat het me weten in de comments!

Liefs, Lisa

Bron afbeeldingen: 1, 2, 34

10 reacties op ‘Waarom je echt de vlogs van Casey Neistat moet gaan kijken

  1. Hee wat leuk, ik volg niet zo veel vloggers, en deze kende ik ook nog niet, dus ik ga even kijken. Ik vind vlogs soms erg leuk, maar vaak helemaal niet, omdat het naar mijn gevoel nergens over gaat vaak. Aan de andere kant, een hoop blogs (including mine) gaan ook vaak nergens over, en daar heb ik dan minder moeite mee ;).

    Like

    1. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt! En grappig, ik vind juist het feit dat het nergens over gaat juist fijn.. Ik zet ze vaak op en ga iets anders doen 🙂 Maar ik ben het wel met je eens dat blogs die ‘nergens’ over gaan ook leuk zijn, zolang het maar een tikje persoonlijk is, is het al goed 😀

      Like

  2. Dat lijkt me wel n super leuke vlogger! Ik hou echt van New York vind het echt een geweldige stad en ik hoop dat ik er ooit een keer naar toe kan gaan.

    Ik heb je trouwens genomineerd voor de liebster Award! De vragen staan op mn blog.

    Like

Plaats een reactie